OBS de Pionier is onderdeel van de Zaan Primair scholengroep

De Zaan Primair scholengroep bestaat uit 22 zelfstandige scholen voor openbaar basisonderwijs. De onderwijslocaties van Zaan Primair zijn verspreid over heel Zaanstad: van Krommenie en West-Knollendam tot Zaandam-zuid.

Voortreffelijk onderwijs, uitstekende opvang

De scholen van Zaan Primair bieden voortreffelijk onderwijs en uitstekende opvang voor kinderen van 2 tot 12 jaar. Dit doen we in een veilige en inspirerende leeromgeving. Onze openbare basisscholen bieden de basis voor een succesvolle start in de maatschappij: waarden, normen en respect krijgen duurzaam aandacht. Wij motiveren onze leerlingen het beste uit zichzelf te halen. Of ze nu een extra uitdaging nodig hebben of een duwtje in de rug. Onze scholen hebben stuk voor stuk een eigen identiteit, profiel en achtergrond.
Daar zijn wij trots op.

Op een school van Zaan Primair krijgen kinderen de beste basis voor een succesvolle toekomst.

Onze vier beloftes zijn:

1. Veilige school: fysieke en sociaal-emotionele veiligheid zowel binnen de school als op het schoolplein
2. Individuele aandacht: elk kind doet mee en wordt gezien en gehoord
3. Waarden en normen die aansluiten bij de kernwaarden van het openbaar onderwijs
4. Educatief partnerschap: gedeelde verantwoordelijkheid met de ouders/verzorgers voor het schoolsucces van het kind